Grafisk formgivning

 

Plan och strategi

Vi jobbar alltid fram en helhetslösning som passar dig och ditt företag, oavsett storlek.

  • Analys – Analyserar erat behov
  • Nuläge – Stämmer av vart ni är idag
  • Önskat läge – Vad vill vi uppnå?
  • Mål – Plan för att uppnå önskat läge

GRAFISK PROFIL

Speglar er grafiska profil ert varumärke?

Med en grafisk profil beskriver du ditt företag. Det är viktigt att bestämma vilken visuell upplevelse man vill ge kunden eller besökaren. När den är bra och konsekvent ökar sannolikheten för igenkänning. Färg, form, innehåll, struktur och funktion påverkar alla den visuella identiteten på såväl stora som stora företag. Det är ofta ett misstag att tro att man inte behöver en grafisk profil.

På detta sätt tar du kontroll över ditt varumärke.

LOGOTYPE

En bra logotyp ger ett snabbt och bra intryck. Det är till fördel om företagsnamnet är relativt kort och enkelt att både lyssna till och se visuellt. Logotypen speglar företaget och bör vara lätt att förstå. Här i Sverige kan logotypen skyddas hos Patent- och registreringsverket. En bra logotyp ger ett snabbt och bra intryck. Det är till fördel om företagsnamnet är relativt kort och enkelt att både lyssna till och se visuellt. Logotypen speglar företaget och bör vara lätt att förstå. Här i Sverige kan logotypen skyddas hos Patent- och registreringsverket. En bra logotyp ger ett snabbt och bra intryck. Det är till fördel om företagsnamnet är relativt kort och enkelt att både lyssna till och se visuellt. Logotypen speglar företaget och bör vara lätt att förstå. Här i Sverige kan logotypen skyddas hos Patent- och registreringsverket.

STARTA DIN DIGITALA RESA IDAG!